Marco Pothuizen blog

Marco Pothuizen blog

Over het blog.

Stukjes vanuit het hart, uit liefde voor de dieren, tegen onrecht of onfatsoen. Soms diepzinnig, een andere keer weer mag het kant noch wal raken. Niets is bedoeld om te kwetsen, maar puur om te vermaken of om over na te denken.

Neem ook eens een kijkje op mijn site.

http://www.marco-pothuizen.nl


Met vriendelijke groet,

Marco

Help, ik zie spoken.

Algemeen.Posted by Marco Pothuizen Sun, November 20, 2016 17:36:51

De telefoon gaat over. Een aardige overkomende vrouwenstem begint het gesprek.

Goedenmiddag, spreek ik met meneer Marco Pothuizen?”

– “Dat zou zomaar kunnen. Wie bent u?”

Ik ben Klaartje Zonnenstraal (even een fictieve naam genomen) van Eneco, en ik bel u omdat we u als loyale klant van Eneco een prachtig cadeau willen schenken ter waarde van €250,- “

– “Ach wat aardig. En hoe lang ben ik dan al klant bij jullie om als loyaal te worden bestempeld?”

Eh, dat weet ik niet meneer. Wij hebben geen inzage daarover.”

– “Maar hoe weet u dan dat ik een loyale klant ben?”

Er volgde even een korte stilte, maar Klaartje liet zich echter niet uit het veld slaan en ging verder.

Wij willen u Toon aanbieden. Een heel slimme thermostaat. Helemaal gratis! Op Toon kunt u perfect aflezen hoeveel u verbruikt, en wanneer u het verbruikt. Zo kunnen wij u helpen bij het voorkomen van onverwachte hoge bijbetalingen achteraf. Wij kunnen ook heel handig van hieruit alle nieuwe updates installeren!” klonk het enthousiast.

Het riep meteen wat vragen bij me op…

-”Dus uw slimme thermostaat is niet up to date? Da`s niet zo slim. En hoezo heeft u het over hoge bijbetalingen achteraf? Mijn verbruik is nog steeds nagenoeg hetzelfde. Dus verklaar mij eens waar die verhoging vandaan zou moeten komen dan? En is het ding helemaal gratis?”

Nee, uw thermostaat is helemaal up to date hoor. En als uw verbruik hetzelfde is als de eerdere perioden, dan zult u geen hoge nabetalingen krijgen.

Toon is inderdaad helemaal gratis op een kleine voorwaarde na.”

Aha, daar komt het kleine addertje onder uit het gras.

Er zit een maandelijks abonnement aan van slechts een paar euro. Hierdoor kunt u alle gegevens elke dag perfect aflezen.”

-”Dus als ik dat abonnement niet neem, dan kan ik niets aflezen, en is het eigenlijk hetzelfde als de thermostaat die ik nu heb. Maar jullie kunnen nog wel alle gegevens aflezen? ”

“…..eh ja, dat klopt….”

-”Wat is dan het nut ervan dat ik zo'n ding aanschaf?”

-”Meneer er zijn al 200.000 huishoudens die Toon hebben aangeschaft en er veel plezier aan beleven.”

-”200.000 sufferds dus.” reageerde ik lachend. “Heeft u trouwens alle klanten die destijds wèl voor Toon betaald hebben inmiddels hun geld al teruggeven? Het is toch vrij lullig te noemen dat zij er voor moesten betalen en u ze nu gratis weggeeft.”

Aan de andere kant van de lijn hoorde ik haar duidelijk slikken.

Eh nee meneer. Maar wij willen U wel dit gratis product geheel gratis laten installeren. Om u als loyale klant een plezier te doen.”

-”Weet u waar u mij een plezier mee kan doen? Geef Toon a.u.b. aan iemand die het graag wil hebben en het niet kan betalen. Immers u heeft het product al voor mij gereserveerd en ik wens het niet te gebruiken. We worden al genoeg gecontroleerd in het dagelijks leven. Daar heb ik geen controle van Eneco bij nodig. Wie zegt mij dat u deze gegevens niet doorverkoopt aan anderen, zodat zij precies weten wanneer ik wel en niet thuis ben en visite heb?”

Wij mogen geen gegevens aan derden verstrekken hoor.”

-”Ah ok. En is uw systeem dan beveiligd tegen hackers? Hoe lang en door wie is dat getest?”

Geen antwoord….

Het is jammer dat u er geen gebruik van wilt maken. Wellicht wilt u er nog even over nadenken, en kunnen we later nog eens terugbellen?”

Nice try beauty.

-”Nee, dank u. Ik wens u nog een fijne dag.”

Einde gesprek.

Welterusten Toon…



  • Comments(1)

Fill in only if you are not real





The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.
Posted by Esther Sun, November 20, 2016 17:48:57

Gemakkelijker kunnen we het niet maken...t lijkt de belastingdienst wel, die helpt je ook gratis en voor niets van je centjes af ..:)